Prosty murzynek

18:26 Mr.chef 0 Comments



Jako że moje podboje w sferze pieczenia są  raczej nikłe (nie ważne co piekę i tak zakalec) postanowiłem sobie dać jeszcze jedną szanse. tym razem postawiłem na moje ulubione ciasto jakim jest Murzynek iii... na szczęście się tym razem nie zawiodłem. Wyszło przepysznie. Oto przepis na pierwsze ciasto, które udało mi się samodzielnie przyrządzić.




Składniki:


  • 350 g mąki (nie pełne 3 szklanki)
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 220 g cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 250 g dżemu o dowolnym smaku (ja użyłem malinowego)
  • 90 g oleju
Sposób przygotowania:


Wszystkie składniki wyjmujemy wcześniej z lodówki, tak aby miały temperaturę pokojową. Nastawiamy piekarnik na 180°C. Łączymy suche składniki: do miski przesiewamy  mąkę z kakaem, dodajemy proszek do pieczenia, sodę i szczyptę soli – mieszamy łyżką. Następnie dodajemy cukier i ponownie mieszamy.
Łączymy mokre składniki: W mniejszej misce roztrzepujemy jajka, następnie dodajemy olej, mleko, dżem i wszystko mieszamy. Łączymy mokre składniki z suchymi: Do suchych składników wlewamy mokre i mieszamy łyżką, aż wszystko się połączy. Przelewamy masę na blachę wysmarowaną margaryną i wyłożoną papierem do pieczenia.  Wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 55 minut. Po tym czasie wyciągamy z pieca i studzimy. Ciasto można posypać cukrem pudrem, lukrem lub polać polewą czekoladową.
Smacznego!!! :)








 Przepis podpatrzony na stronie:
http://www.mojadelicja.pl/

0 komentarze: